Pornim de la constatarea, făcută încă de Aristotel, că nu putem gîndi sau acţiona fără imagini.

Înţelegem prin imagine:

  •  fie rezultatul unei percepţii a lumii exterioare: un fapt mental, individual sau colectiv;
  • fie un obiect material sau o entitate imaterială: un produs, intenţionat sau neintenţionat, al oricăruia dintre noi, dar şi al unor profesionişti, precum artiştii plastici, specialiştii în design, creatorii de imagini publice etc.

CESI studiază atît producţia, cît şi difuzarea şi receptarea imaginii. Imaginea este abordată atît în sine, cît şi ca semn al unei realităţi mai generale.

Imaginea este astfel analizată în funcţie de:

A.      specificitatea mediilor în care ea este realizată:

vizual (pictură, fotografie, film, text, spectacol)

 

arhitectură

 

spaţiu mediatic

spaţiu public 

spaţiu virtual

B.       faptul că este un semn:

  • al mentalităţii sau al opiniei unor grupuri social
  • al imaginarului colectiv
  • al unor modele culturale, istorice sau naţionale
  • al activităţii unor instituţii publice sau unor firme

C.       faptul că este:

  • o tehnică sau un tip de retorică
  • un mod de comunicare
  • o campanie organizată prin care se urmăreşte constituirea,influenţarea şi transformarea opiniei publice potrivit unor scopuri şi interese publice sau particulare

Top

 Copyright CESI © 2005